Fattigdom hæmmer britiske børns læring

9 uf af 10 britiske lærere mener at fattigdom på britiske skoler hæmmer børnenes læring betydeligt, og 6 ud af 10 mener at denne effekt er blevet værre i de seneste tre år.

Det er nogle af hovedkonklusionerne i en ny undersøgelse, foretaget af de britiske læreres fagforening NEU og Child Poverty Action Group. Over 900 lærere svarede på undersøgelsen.

Undersøgelsen konkluderer også at de britiske skoler i stigende grad må forsøge at hjælpe fattige skolebørn.

Blandt andet gennem madklubber, gratis måltider og tøjuddeling på skolerne, eller ved at subsidiere deltagelse i skoleture, uddele gratis skolebøger og andet udstyr, samt låne fattige familier penge.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: